De nieuwsbrief en de nieuwe postbezorging
Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover, de nieuwsbrief, kwartaalbericht zomer 2018, viel bij u op de mat. De wijziging van PostNL naar postbezorger Sandd was daarmee een feit. De verandering van postbezorger was voor onze penningmeester de realisatie van een langgekoesterde wens, mede gezien de oplopende portokosten van PostNL. Voor de nieuwsbriefredactie bleek de verandering wat meer voeten in de aarde te hebben dan simpelweg de te bezorgen nieuwsbrieven in een andere brievenbus te gooien. Postbezorger Sandd bleek een iets andere dynamiek te hebben dan PostNL waarin ook de oorzaak schuilt van de vertraagde levering van de nieuwsbrief. Achteraf gezien een kwestie van beter plannen, waarmee we in de toekomst dan ook zeker rekening gaan houden. Waar PostNL een nagenoeg 24/7 aflevering en bezorging verzorgt, kent Sandd namelijk twee aflever/bezorg momenten per week, dinsdag en vrijdag. Voor dinsdag afgeleverd betekent vrijdag bezorgt en voor vrijdag betekent dinsdag bezorgt. Dat was de dynamiek waar wij ook even aan moesten wennen.
De volgende nieuwsbrief komt uit in september en dan zijn alle ins- en outs van onze nieuwe postbezorger bekend en aflevering en bezorging beter gepland. Wij wensen u veel leesplezier!